Home

Aladdin Disney Svenska

Disney+ - Disney Favourites and Mor

Book a Hotel near Aladdin's Kingdom, Doha. No Reservation Costs. Great Rates Check Out The New Disney Products. Order Online Today. The Best Products From Disney Store, Disney Parks And Other Brands You'll Love Aladdin. Från Disney kommer den fängslande och färgsprakande live-action-versionen av den tecknade klassikern Aladdin; den spännande berättelsen om den charmerande fattiglappen Aladdin, den modiga och målmedvetna prinsessan Jasmin, och Anden, som kan vara nyckeln till deras framtid. Aladdin har regisserats av Guy Ritchie, och i den stjärnspäckade. Aladdin är en amerikansk tecknad film från Walt Disney Pictures baserad på sagan Aladdin ur Tusen och en natt. Filmen hade premiär 1992. Aladdin är regisserad av Ron Clements och John Musker, efter filmmanus av Ted Elliott och Terry Rossio som är en fri tolkning ur sagan Aladdin ur Tusen och en natt. Filmen vann två Oscar-statyer på Oscarsgalan 1993, för bästa sång och bästa filmmusik. Dessutom vann filmen tre Golden Globe Award, för bästa sång och originalmusik. Har du inspelningar utav tecknade/barnrelaterade serier kontakta mig gärna här på Youtube eller maila tecknatinsamling@gmail.com För mer information se även.

Den mest kända är Disneys tecknade film Aladdin från 1992. Disney har även gjort filmer och serier som handlar om figurerna från den tecknade filmen, men som egentligen inte är baserade på sagan. Aladdin förekommer i filmen Tusen och en natt, som återberättar några av de mest kända sagorna från sagosamlingen med samma namn. H.C. Andersens saga Elddonet är inspirerad av sagan om Aladdin Aladdin är en amerikansk familjefilm i regi av Guy Ritchie. Det är en nyinspelning av den tecknade filmen med samma namn från 1992, som i sin tur är baserad på en av sagorna i Tusen och en natt. Filmen hade biopremiär i Sverige den 22 maj 2019 och i USA den 24 maj 2019. Den flerfaldigt Oscarbelönade Disneykompositören Alan Menken, som gjorde musiken i den tecknade originalfilmen, återvände för att göra filmens musik, precis som han gjorde i Skönheten och odjuret. En helt ny värld (A whole new world).Clips taken from Disney's Aladdin movie.Subtitles/lyrics added by me (using Sony Vegas Pro).Aladdin © Disney

Det här är Disneys version av den klassiska sagan från Tusen och en natt. I en magisk grotta finns en gammal oljelampa med en ande som har förmågan att uppfylla tre önskningar åt den som gnider på lampan. Den ondskefulle och maktlystne Jafar, storvesir i Agrabah, ser i lampan en möjlighet att störta sultanen och själv ta makten Aladdin (2019) I denna spelfilmsversion av den animerade klassikern möter vi Anden, som har kraften att ge tre önskningar till den som har den magiska lampan. Aladdin är den rådige småtjuven som förälskar sig i sultanens vackra dotter Jasmine [Aladdin:] Jag kan visa en värld Vacker, bländande, härlig Säg om du ska va' ärlig Har du drömt om den ibland? Jag kan lära dig se bortom magiska under Oförglömliga stunder Om du flyger bort med mig En helt ny värld ifrån ett annat perspektiv Ingen bestämmer här Var och när blir glömt högt ovan molnen [Jasmin:] En helt ny värl

Naomi Scott as Princess Jasmine in Live Action Aladdin

Sedan dess har hundratals oförglömliga klassiker kommit till världen och skänkt sin publik oförglömliga sagor med både skratt, gråt, rädsla och mod. Musiken har blivit en odödliga symbolik för filmerna som än idag presenteras för nya generationer utan tendenser på att försvinna Disney's Aladdin premiär på Filmnet (K-T.V.) - (Svenska/Swedish) - YouTube. Disney's Aladdin premiär på Filmnet (K-T.V.) - (Svenska/Swedish) Watch later. Share Aladdin är en amerikansk tecknad TV-serie, ursprungligen visad åren 1994-1995. Serien, som består av 86 avsnitt, är en fortsättning på Disneyfilmen med samma namn

Biopremiär 22 maj.I denna spelfilmsversion av den animerade klassikern möter vi Anden (Will Smith), som har kraften att ge tre önskningar till den som har de.. Min archive där jag laddar upp hela avsnitt då jag inte kan ladda upp serier här på youtube: https://archive.org/details/@tecknatsveriges-----..

Sultanens vackra dotter, prinsessan Jasmine, har allt man kan önska sig, utom frihet. En natt rymmer hon från palatset och träffar den fattige men godhjärtade Aladdin. Innan de vet ordet av är de förälskade - och indragna i sitt livs äventyr! De blir jagade av sultanens lömske rådgivare Jafar och hittar en flygande matta som tar dem med på en fartfylld resa över staden En natt rymmer hon från palatset och träffar den fattige men godhjärtade pojken Aladdin. Innan de vet ordet av är de förälskade i varandra - och indragna i sitt livs äventyr! De blir jagade av sultanens lömske rådgivare Jafar, snubblar över en magisk lampa och släpper ut den helsnurrige anden Genie, hittar en flygande matta som tar dem med på en fartfylld resa över staden..

Aladdin's Kingdom - Doha

1. e - Maria Rydberg; Jago - Anders Öjebo; Abu - Bjarne Lundgren/Frank Welker; Sultanen - Nils Eklund; Raoul - Johan Hedenber
  2. Aladdin (2019) 2019: Aladdin (Disney) Aladdin 1992: Aladdin - Jafars återkomst: Aladdin - The Return of Jafar 1994: Aladdin och rövarnas konung: Aladdin and the King of Thieves 1995: Alice i Underlandet: Alice in Wonderland 1951: Alice i Underlandet (Tim Burton) Alice in Wonderland (2010) 2010: Alla tiders Halloween: Once Upon a Halloween 2005: Alla älskar Kall
  3. Nyversionen av Aladdin bjuder stundvis på trollbindande Disney-feber tack vare ljuvlig musik och sång (både från nya och gamla låtar) samt ett gäng färgsprakande och fenomenala scener. Men en karaktär i filmen gör så att den inte riktigt håller hela vägen
  4. Disneys tecknade långfilmer. Disney har sedan premiären för Snövit och de Sju Dvärgarna 1937 producerat 56 animerade klassikerlångfilmer om man utgår från deras egen numrering, vilken dock inte kan anses vara helt säker. Främst därför att filmen Micke och Molle av Disney sades vara nummer 20 när den hade premiär, för att fyra år senare följas av Taran och den Magiska Kitteln.
  5. åker på diplomatiskt uppdrag till Kurkistan. Hela landet är förtrollat och byter skepnad beroende på den bortskämde unge kungens humör. När kungen är glad är landet grönskande vackert, när han är sur är det kargt och ödsligt. Aladdins och Jas

Brands: Frozen, Star Wars, Marvel, Descendant

shopDisney UK - Official Site - Disney Product

A Whole New World (Swedish) Lyrics: Aladdin: / Jag kan visa en värld / Vacker, bländande, härligt / Säg om du ska va' ärlig har du drömt om den ibland? / Jag kan lära dig se / Bortom. Huvudartikel: Aladdin (1992 Disney film) i den första filmen, Han ogillar bor under sultanen och Jasmine så mycket som hans ägare Jafar gör, även om han kontrasterar Jafars mörka grubblande med arg, sarkastisk ranting., Iago säger ofta hur han hatar kakor som sultanen alltid tvingar-matar honom Aladdin är den gatsmarte småtjuven som förälskar sig i sultanens vackra dotter Jasmine. Jasmine vill kunna påverka sitt liv, men hennes far vill allra helst hitta en äkta man till henne. Under tiden smider den onde trollkarlen Jafar planer på att avsätta Sultanen för att själv få styra Agrabah Aladdin är en amerikansk tecknad film från Walt Disney Pictures baserad på sagan Aladdin ur Tusen och en natt. Filmen hade premiär 1992. Aladdin är regisserad av Ron Clements och John Musker, efter filmmanus av bland andra Ted Elliott och Terry Rossio. Filmen vann två Oscar-priser, båda för filmens musik. Den är en fri tolkning ur sagan Aladdin ur Tusen och en natt.Aladdin (2019 film. Foto: Disney - Aladdin. Ni kan storyn vid det här laget. Gatukillen Aladdin (Mena Massoud) och prinsessan Jasmine (Naomi Scott) bor i Agrabah.Jasmine är prinsessan som drömmer om att se världen, och Aladdin blir förälskad i henne och försöker vinna hennes hjärta

Ett hisnande tecknat Disney-äventyr om den fattige Aladdin som träffar den undersköna prinsessan Jasmine - och blir hopplöst kär. Den onde Jafar gör allt för att skilja de unga tu, men med hjälp av en speedad ande klarar de sig ur de mest omöjliga situationer! Redaktionen 19 september 2016 Jag är ledsen Disney, men det finns en uppsjö roligare, gulligare och mer inspirerande barnfilmer än Aladdin. Trots den söta tigern, den roliga Anden och husdjursmattan känns denna Disneyfilm verkligen -90. Disney har nu gått bort från sina rimmande djurfilmer och satsat på sago-remakes. Vilket såklart är ett smart knep för att förtrolla en ny generation tittare, men. Disney's Aladdin är en serie plattformsspel från 1993, baserade på Disneyfilmen med samma namn från 1992. Sega Mega Drive-versionen utvecklades av Virgin Interactive, och överfördes även till andra spelmaskiner, medan en annan version utvecklades av Capcom till SNES, för att senare överföras till Game Boy Advance.Ytterligare en version utvecklades av SIMS till Sega Master System och.

Se Aladdin Hela filmen Disney

1. e
  2. skall säga Ja till varandra, avbryts plötsligt högtiden av den ondskefulle Cassim och hans fyrtio rövare. De är på jakt efter Midas Hand, skatten som förvandlar allt som vidrörs till guld
  3. Allt om Namn - Din guide till svenska namn På alltomnamn.se kan du hitta alla svenska förnamn och tilltalsnamn. Du kan se hur många personer som har ett visst namn och se topplistor över de mest populära namnen. Du kan även se vad namnen betyder
  4. Jafar är antagonisten i filmen Aladdin och uppföljaren Jafars återkomst. Hans svenska röst framförs av Mikael Samuelson (Aladdin) och Bo Maniette (Jafars återkomst). Figurens originalröst framförs av Jonathan Freeman
  5. Varför gjutna av Disneys live-action Aladdin ser så bekant : Omarbetning av en klassiker är aldrig lätt, men det är den svåra uppgiften som Disney stod infö

Ravensburger Pussel - 1000 Delar - Disney Aladdin Mode för barn - Produkter till tjejer och killar - Snabba leveranser Utmana då dig själv och se om du klarar Filmtopps supersvåra quiz om Disney. Vem är det som har komponerat musiken till Den Lilla Sjöjungfrun och Aladdin? Vilken pjäs av Shakespeare inspirerade Lejonkungen och vem var rösten till Belle i den svenska versionen av Skönheten och Odjuret? Det var nog lite för lätta frågor för dig eller hur Köp Aladdin och rövarnas konung ~ specialutgåva - svenska dvd barn ungdom disney hos Tradera! Skick: Begagnad Fri Frak

Lyssna på skivan Disney Rariteter från Universal Music Sweden och Walt Disney Records under en lång tid och är en del i Universal Music Swedens och Walt Disney Records arbete att aktivt tillgängliggöra Disneys klassiska svenska låtskatt digitalt. (Från Aladdin) - Per Eggers (Tidigare digitalt outgiven låt) 5 9. Ser du stjärnan i det blå Bertil Engh. 10. Prins Ali Dan Ekborg. 11. Pöbelns sång Chorus - Beauty And the Beast, Hans Josefsson. 12. Nalle Puh Titelsång Disney Characters. 13

Köp Aladdin ~ specialutgåva - svenska dvd barn ungdom disney klassiker 31 hos Tradera! Skick: Begagnad Fri Frak About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy & Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators. Include this script into your page along with the iframe for a responsive media embed. Aladdin (1992 Bevanfield Films) VHSRIPPEN (Svenska) Hela Filmen (HD) Category : Video. # Aladdin # Tecknat # Disney # Sverige # Sweden. show more show less Aladdin Betyg 4 Svensk biopremiär 22 maj 2019 Regi Guy Ritchie I rollerna: Mena Massoud, Naomi Scott, Will Smith m.fl. Aladdin är en söt, vacker, välgjord och av och till spännande spelfilmsversion av den klassiska berättelsen om Aladdin och den magiska lampan med anden som kan uppfylla tre önskningar

Svenska röster och credits ALADDIN OCH RÖVARNAS KONUNG Credits för svensk version Svenska röster: Aladdin Peter Jöback Cassim Hans Josefsson Fazoul Ulf Källvik Anden Dan Ekborg Jago Anders Öjebo Jasmine Myrra Malmberg Oraklet Jasmine Wigartz Peddler Bertil Engh Rasoul Johan Hedenberg Saluk Roger Storm Sultanen Nils Eklund Rövare Anders Öjebo Ulf Källvik Thomas Banestål m.fl. Kör. Robin Williams bad Disney att inte ta med andens röst i förhandsvisningar och trailers till Aladdin. Disney gjorde det ändå, vilket bidrog till att Williams inte gjorde andens röst till Jafars återkomst. Istället gjorde Dan Castellaneta (Homer röst i The Simpsons) rösten Aladdin - Disney - nr31 - svensk tal. 49 kr 15 nov 23:34 ≈ 4,88 € Monsters inc -Disney -svensk tal. 39 kr 16 nov 01:34 ≈ 3,89.

Aladdin is a 1992 animated musical comedy fantasy action-adventure film produced at Walt Disney Feature Animation.It is the 31st animated feature film in the Disney Animated Canon and the fourth entry of the Disney Renaissance.Inspired by the story of Aladdin and the Magic Lamp from The Book of One Thousand and One Nights, the film is centered on a young street rat in the kingdom of Agrabah. Recensioner TV-serier Aladdin - den tecknade serien (Disney's Aladdin the Series) Glöm inte bort att använda funktionerna för att lämna kommentarer kring recensionen, serien eller dess dubbning samt sätta egna betyg

Aladdin (film, 1992) - Wikipedi

1. dustri (hyrfilmutgåvor) / Buena Vista Home Entertainment (hösten 1994-2000-talet)
  2. Aladdin. Regi Guy Ritchie, med Will Smith, Naomi Scott, Mena Massoud, Marwan Kenzari, Navid Negabhan, Nasim Pedrad.Visas också i svensk version med röster av Sam Molavi, Karl Dyall, Marsha.
  3. Aladdin Disney Svenska Röster. aladdin disney svenska röster. New On. 04-15-15, 20-08-20, 1531 1515 4 Thupm20. Details. Ember 1990 svensk - biopremir; 18 -.K. img Swedish Press April 2020 Vol 91:03 by Swedish Press - issuu. Details. Svensk dubbning disney. enbart

Svenska röster och credits DISNEY'S ALADDIN Credits för svensk version Svenska röster: Aladdin Peter Jöback Anden Genie Dan Ekborg Prinsessan Jasmin Myrra Malmberg Jafar Mikael Samuelsson Abu Frank Welker Jago Anders Öjebo Sultanen Nils Eklund Peddler Per Eggers Razoul Micke Dubois Magiska Grottan Torsten Wahlund Övriga röster: Ulf Friberg Stefan Persson Eddie Axberg m.fl. Kör: Lotten Disney-produktionen Aladdin har varit otursförföljd sedan den återinvigdes i New York efter pandeminedstängningen. Utrikes 2 oktober 2021 06:39. Nu har Broadway-föreställningen på nytt.

Jasmine | Disney Wiki | Fandom

Disneys Aladdin - Intro (Svenska/Swedish) - YouTub

1. e, har allt man kan tänka sig. Utom frihet. En natt rymmer hon från palatset oc. Tecknat/animerat, Familj, Klassiker, Disney, Barn, Disney Klassiker. Blu-ray
  2. e Maskeraddräkt är en dräkt som föreställer prinsessan Jas
  3. Free online jigsaw puzzle gam
  4. Aladdin is an animated television series made by Walt Disney Television which aired from 1994 to 1995, based on the original 1992 feature. Debuting simultaneously on Saturday morning and as part of the syndicated weekday Disney Afternoon, the show set a pattern for several future Disney series. Many of the films' stars provided the voices of their TV counterparts with Dan Castellaneta filling.

Aladdin - Wikipedi

Aladdin: Directed by Guy Ritchie. With Will Smith, Mena Massoud, Naomi Scott, Marwan Kenzari. A kind-hearted street urchin and a power-hungry Grand Vizier vie for a magic lamp that has the power to make their deepest wishes come true Disney's Aladdin: Live From The West End swesub stream Disney's Aladdin: Live From The West End dreamfilm gratis * Titta på en film online eller se de bästa gratis 1080p HD-videorna på din stationära dator, bärbara dator, anteckningsbok, surfplatta, iPhone, iPad, Mac Pro och me

Naomi Scott as Princess Jasmine on We Heart It

Aladdin (film, 2019) - Wikipedi

Watch Aladdin - English Family movie on Disney+ Hotstar VIP now Svensk streaming sajt där du på ett enkelt sätt kan streama serier och filmer #2: Swefilmer Ytterligare en svensk pålitlig sajt som har massor av serier att se på #3: Movie4K En av USAs största streaming sajter med regelbunden uppdatering #4: TubePlus Sida med stort utbud av serier, enkel att navigera #5: 123Movie Svenska. Kontrollera 'aladdin' översättningar till svenska. Titta igenom exempel på aladdin översättning i meningar, lyssna på uttal och lära dig grammatik I den dubbade versionen står Sam Molavi för Aladdins svenska röst. Syksy vaihtui jo lokakuuksi ja se tarkoittaa, että mulla on enää kuukausi jäljellä mun tuurausduunia. Aladdin (2019): Disney spendiert dem oscarprämierten Zeichentrickklassiker eine Realverfilmung mit Will Smith und Mena Massoud in den Hauptrollen als Dschinni und Aladdin Kontrollera 'Aladdin' översättningar till engelska. Titta igenom exempel på Aladdin översättning i meningar, lyssna på uttal och lära dig grammatik

Star on Disney+ brings you thousands of hours of drama, suspense, humour and thrills. Start streaming now for just £7.99 a month or £79.90 a year. Subscription required Aladdin. I en mytisk stad slår Aladdin, en gatusmart pojke, följe med smarta prinsessan Jasmine, för att kämpa mot den onde trollkarlen Jafar och kullkasta hans planer på att ta över kungariket. Längs vägen lär sig Aladdin att tro på sig själv, med hjälp av en komisk, formskiftande 10 000-årig ande vars tre önskningar kan. Aladdin är en fattig gatpojke med ett ovanligt gott hjärta. Jasmin är en prinsessa som går sina egna vägar. De möts mot alla odds och blir förälskade - men den ondskefulle Jafar gör allt för att krossa deras kärlek och roffa åt sig makten i landet till varje pris. Aladdin och Jasmin bevisar att kärleken övervinner allt - bara den får lite hjälp av en flygande matta och en. Äventyret Aladdin är en komisk äventyrsmusikal för hela familjen med skådespelare från den svenska artisteliten, en stor ensemble, spektakulär iscensättning och nyskriven originalmusik. Äventyret Aladdin - det enda äventyr du behöver! Fakta

Aladdin - A whole new world Swedish Audio Swe

1. Disney VHS 7st, svensk tal + 4 andra VHS. 1 kr 3 nov 14:40 0 bud. Disney VHS svenskt tal 12 st. 50 kr 3 nov 14:30 0 bud. Musses galna sommar - Walt Disney tecknade pärlor - Svenskt tal - VHS. 1995. 15 kr 6 nov 08:58 0 bud. Aladdin - Walt Disney Klassiker - Svenskt tal - VHS. 1992. 15 kr 6 nov 08:58 0 bud. Lejonkungen, Film, VHS, Familj
  2. gtjänsten för Disney, Pixar, Marvel, Star Wars och National Geographic - allt på ett ställe
  3. Aladdin is a 1992 American animated musical fantasy comedy film produced by Walt Disney Feature Animation and released by Walt Disney Pictures.The film is the 31st Disney animated feature film and was the fourth produced during the Disney Renaissance.It was produced and directed by Ron Clements and John Musker, and is based on the Arabic folktale of the same name from the One Thousand and One.
Aladdin and Princess Jasmine, true Love Kiss on We Heart It

Disneyania Disneys Aladdi

Disney+ ger användarna tillgång till hela katalogen av gamla och nya filmer från Disneys stora varumärken: familjefilmer från Disneys valv, över 20 animerade Pixar-filmer, över 30 av Marvels superhjältetitlar, alla Star Wars-äventyr och en mängd dokumentärer från National Geographic Filmer från Disney. Observera att vissa av titlarna kan vara på engelska. 101 dalmatiner (1961) 101 dalmatiner (1996) 101 dalmatiner II: Patch's London Adventure 102 dalmatiner 20,000 Leagues Under The Sea African Cats Aladdin (1992) Aladdin And The King Of Thieves Alexander And The Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day Alice In.

Phenomenal cosmic power! Itty bitty living space

Kontrollera 'Disneys Aladdin' översättningar till svenska. Titta igenom exempel på Disneys Aladdin översättning i meningar, lyssna på uttal och lära dig grammatik Aladdin (/ ə ˈ l æ d ɪ n / ə-LAD-in; Arabic: علاء الدين ‎, ʻAlāʼ ud-Dīn/ ʻAlāʼ ad-Dīn, IPA: [ʕalaːʔ adˈdiːn], ATU 561, 'Aladdin') is a Middle-Eastern folk tale.It is one of the best-known tales associated with The Book of One Thousand and One Nights (The Arabian Nights), despite not being part of the original text; it was added by the Frenchman Antoine Galland. Disney-produktionen Aladdin har varit otursförföljd sedan den återinvigdes i New York efter pandeminedstängningen. Nu har Broadway-föreställningen på nytt fått stänga ned efter att nya. Läs mer om Svenska Filminstitutet. 9. 4. · Aladdin är en amerikansk tecknad film från Walt Disney Pictures baserad på sagan Aladdin ur Tusen och en natt. Filmen hade premiär Aladdin är regisserad av Ron Clements och John Musker, efter filmmanus av bland andra Ted Elliott och Terry Rossio. Filmen vann två Oscar-priser, båda för filmens. Aladdin är den gatsmarte småtjuven som förälskar sig i sultanens vackra dotter Jasmin. Jasmin vill kunna påverka sitt liv, men hennes far vill allra helst hitta en äkta man till henne. Under tiden smider den onde trollkarlen Jafar planer på att avsätta Sultanen för att själv få styra Agrabah

Disney+, eller Disney Plus, är en streamingtjänst för filmer och TV-serier, precis som exempelvis Netflix eller Viaplay. Du betalar en fast kostnad, antingen per månad eller per år, och får sedan kolla hur mycket du vill. Tjänsten lanserades officiellt i Sverige den 15:e september, och går att skaffa på Disneyplus.com Aladdin: Directed by Ron Clements, John Musker. With Scott Weinger, Robin Williams, Linda Larkin, Jonathan Freeman. A kindhearted street urchin and a power-hungry Grand Vizier vie for a magic lamp that has the power to make their deepest wishes come true Shoppa mer än 250,000 motiv på Pussel, Canvas Väggkonst, Muggar • Spara 20% på Första Köpet • Expressleverans • 100% Nöjdhetsgaranti • Köp 3+1 • Välj från kategori DISNEY Logga in på ditt konto på Disney+. Ange dina inloggningsuppgifter (e-post och lösenord) för att börja streama filmer och tv-serier från Disney+ Aladdin is a Disney media franchise comprising a film series and additional media. It began with the 1992 American animated feature of the same name, which was based on the tale of the same name, and was directed by Ron Clements and John Musker.The success of the film led to two direct-to-video sequels, a television series (which had a crossover episode with Hercules: The Animated Series), a.

Disney Princess Male Version by camillanaomy | WHIPapel de parede : Anime, céu, Lua, desenho animado, JasmimDisney junior logos شعارات ديزني جونيور on Behance

Disney Aladdin was my all time favorite film, so I made this playlist for you and me to listen to 1992 & 2019 Aladdin songs Dubbningshemsidan Svenska röster och credits Sökresultat Hittade 105 creditlistor där jam nämns: TV-serier Bakom den svenska versionen står inte helt Svenska röster i Aladdin 2019 Den nya versionen av Aladdin kommer i två varianter, en med svensk text. Disneys Aladdin är en serie plattformsspel från 1993, baserade på Disneyfilmen med samma namn från 1992. Sega Mega Drive-versionen utvecklades av Virgin Interactive, och överfördes även till andra spelmaskiner, medan en annan version utvecklades av Capcom till SNES, för att senare överföras till Game Boy Advance. Ytterligare en version utvecklades av SIMS till Sega Master System och. Aladdin (animated TV series), 1994-1995. Disney's Aladdin: A Musical Spectacular, a Broadway-style show, 2003-2016. Disney's Aladdin (Capcom video game), 1993. Disney's Aladdin (Virgin Games video game), 1993. Disney's Aladdin (1994 video game), for Sega's 8-bit consoles. Aladdin (2019 film), a live action adaptation of the 1992 film Svenska Disney Klassiker By Charlie Skogsberg. 54 songs. Play on Spotify. 1. Aladdin • Disney En Magisk Värld (The Magic Of Disney) 2:24 0:30. 8. En helt ny värld Myrra Malmberg, Peter Jöback • Disney En Magisk Värld (The Magic Of Disney) 2:40 0:30. 9. 169,00 kr. Visa i iTunes. Från Disney kommer den fängslande och färgsprakande live-action-versionen av den tecknade klassikern Aladdin; den spännande berättelsen om den charmerande fattiglappen Aladdin, den modiga och målmedvetna prinsessan Jasmin, och Anden, som kan vara nyckeln till deras framtid